Strona główna szkoły   ‌   Uczniowie   ‌   Nauczyciele   ‌   Rodzice   ‌   Kółka   ‌   S U   ‌   Nasze sukcesy 
Informatyka   ‌   Z historii pracowni     Bezpieczeństwo w sieci     Prace uczniów   ‌   Kilka zdjęć z zajęć

 

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

 
 

Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3


Nasz blog

 

Nasze projekty

 

Korzystanie
z konta Scratch

 

Opis ¶rodowiska Scratch


Moduł I

Moduł II

Moduł III

Moduł IV

Moduł V

Moduł VI

Moduł VII

Moduł VIII


Materiały pomocnicze

 

 

 

23 maja 2014 - moduł VI

Zajęcia bardzo pracowite i w sporym tempie, ale dzięki temu skonstruowali¶my grę, w której odgadujemy liczby w zakresie od 1 do 100: Duszek pyta, a my odpowiadamy.

Projekt wymagał od nas wykorzystania znanych z poprzednich modułów poleceń oraz pętli sprawdzaj±cej poprawno¶ć odpowiedzi. W przypadku podania za małej lub za dużej liczby gracz jest o tym informowany, gdy odgadnie liczbę - również.

W grze występuj± dwie zmienne: liczba wylosowana przez komputer, któr± dodajemy w zmiennych i liczba- odpowiedĽ, która już jest w programie, jako bloczek "odpowiedĽ". I tu małe zamieszanie, bo dlaczego jedna zmienna jest, a drug± trzeba dodać? No i oczywi¶cie wyja¶nienia wymagała też kwestia działania pętli sprawdzaj±cej- porównuj±cej liczby.

Powstało oczywi¶cie wiele projektów, które uczniowie dodali do naszego wspólnego studia.

Tu przykładowe: pierwszy wykonany przez Nikolę Kaczor z klasy V a, a drugi - Norberta G±ski - również z klasy V a :

   
 

Organizator programu:

 

Patroni i partnerzy programu:

 

 

¬ródła: 1) www.mistrzowiekodowania.pl, 2) www.surfscore.com, 3) raport „Czas na upgrade”, Centrum Cyfrowe, 4) Digital Agenda Scoreboard, Komisja Europejska 2013
   

strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3
strona główna informatyki/zajęć komputerowych
strona główna szkoły

2014-05-26

Izabela NiedĽwiedzka