Zajęcia bardzo pracowite
i w sporym tempie, ale dzięki temu skonstruowali¶my grę, w której
odgadujemy liczby w zakresie od 1 do 100: Duszek pyta, a my
odpowiadamy.
Projekt wymagał od nas
wykorzystania znanych z poprzednich modułów poleceń oraz
pętli sprawdzaj±cej poprawno¶ć odpowiedzi. W przypadku
podania za małej lub za dużej liczby gracz jest o tym
informowany, gdy odgadnie liczbę - również.
W grze występuj± dwie
zmienne: liczba wylosowana przez komputer, któr± dodajemy w zmiennych i liczba- odpowiedĽ, która
już jest w programie, jako bloczek "odpowiedĽ". I tu małe
zamieszanie, bo dlaczego jedna zmienna jest, a drug± trzeba
dodać? No i oczywi¶cie wyja¶nienia wymagała też kwestia
działania pętli sprawdzaj±cej- porównuj±cej
liczby.
Powstało oczywi¶cie wiele
projektów, które uczniowie dodali do naszego wspólnego
studia.
Tu przykładowe: pierwszy wykonany
przez Nikolę Kaczor z klasy V a, a drugi - Norberta G±ski -
również z klasy V a :
|