|
Strona główna
Mistrzów Kodowania w SP 3
Nasz blog
Nasze projekty
Korzystanie
z konta Scratch
Opis środowiska Scratch
Moduł I
Moduł II
Moduł III
Moduł IV
Moduł V
Moduł VI
Moduł VII
Moduł VIII
Materiały pomocnicze
|
21 i 28 marca 2014 - III
moduł
Dwa razy spotkaliśmy
się, aby zrobić labirynt, przez który kota czy też innego
duszka można przeprowadzić sterując nim za pomocą
strzałek. Poznaliśmy przy okazji bloczek, który nie
pozwala duszkowi wejść na pole o określonym kolorze.
Labirynty były pracochłonne... Pierwsze zajęcia
poświęciliśmy na "rozpracowanie" działania strzałek i
reakcję na kolor. Drugie - tak się dobrze złożyło, że
w szkole trwały rekolekcje i w czasie, gdy uczniowie
przygotowywali wystawy prac stworzonych przez poprzednie
dwa dni rekolekcji, moi mistrzowie zostali zwolnieni przez
wychowawców (oni też robili prace, ale koledzy byli, tak
dobrzy, ze zadbali o umieszczenie ich na wystawie)
i mogliśmy spokojnie przebrnąć wąskie zaułki labiryntów.
Czasu mieliśmy tym razem tak dużo, że uczniowie tworzyli
nawet labirynty z dwoma planszami. A i ja mogłam spokojnie
(w końcu!) zrobić im kilka zdjęć.
A co nowego
wprowadziliśmy przy okazji drugiej planszy? Komunikaty.
Ten sposób sterowania zdarzeniami jest dla uczniów nowy
i myślę, że utrwalimy go stosując jeszcze w innych
projektach, które przed nami.
Ale wracając do
labiryntów: jeden - mój dla zachęty (powyżej tekstu),...
i
labirynt zrobiony przez Marcelinę Górską z klasy IV a
|
I jeszcze kilka zdjęć ze zmagań z
labiryntami:
|
|