Strona główna szkoły   ‌   Uczniowie   ‌   Nauczyciele   ‌   Rodzice   ‌   Kółka   ‌   S U   ‌   Nasze sukcesy 
Informatyka   ‌   Z historii pracowni     Bezpieczeństwo w sieci     Prace uczniów   ‌   Kilka zdjęć z zajęć

 

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

 
 

Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3


Nasz blog

 

Nasze projekty

 

 

Korzystanie
z konta Scratch

 

Opis środowiska Scratch


Moduł I

Moduł II

Moduł III

Moduł IV

Moduł V

Moduł VI

Moduł VII

Moduł VIII


Materiały pomocnicze

 

 

 

 

21 i 28 marca 2014 - III moduł

Dwa razy spotkaliśmy się, aby zrobić labirynt, przez który kota czy też innego duszka można przeprowadzić sterując nim za pomocą strzałek. Poznaliśmy przy okazji bloczek, który nie pozwala duszkowi wejść na pole o określonym kolorze. Labirynty były pracochłonne... Pierwsze zajęcia poświęciliśmy na "rozpracowanie" działania strzałek i reakcję na kolor. Drugie - tak się dobrze złożyło, że w szkole trwały rekolekcje i w czasie, gdy uczniowie przygotowywali wystawy prac stworzonych przez poprzednie dwa dni rekolekcji, moi mistrzowie zostali zwolnieni przez wychowawców (oni też robili prace, ale koledzy byli, tak dobrzy, ze zadbali o umieszczenie ich na wystawie) i mogliśmy spokojnie przebrnąć wąskie zaułki labiryntów. Czasu mieliśmy tym razem tak dużo, że uczniowie tworzyli nawet labirynty z dwoma planszami. A i ja mogłam spokojnie (w końcu!) zrobić im kilka zdjęć. 

A co nowego wprowadziliśmy przy okazji drugiej planszy? Komunikaty. Ten sposób sterowania zdarzeniami jest dla uczniów nowy i myślę, że utrwalimy go stosując jeszcze w innych projektach, które przed nami.

     Ale wracając do labiryntów: jeden - mój dla zachęty (powyżej tekstu),...

i labirynt zrobiony przez Marcelinę Górską z klasy IV a

I jeszcze kilka zdjęć ze zmagań z labiryntami:

 


   
 

Organizator programu:

 

Patroni i partnerzy programu:

 

 

Źródła: 1) www.mistrzowiekodowania.pl, 2) www.surfscore.com, 3) raport „Czas na upgrade”, Centrum Cyfrowe, 4) Digital Agenda Scoreboard, Komisja Europejska 2013
   

strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3
strona główna informatyki/zajęć komputerowych
strona główna szkoły

2014-04-01

Izabela Niedźwiedzka