|
Strona główna
Mistrzów Kodowania w SP 3
Nasz blog
Nasze projekty
Korzystanie
z konta Scratch
Opis środowiska Scratch
Moduł I
Moduł II
Moduł III
Moduł IV
Moduł V
Moduł VI
Moduł VII
Moduł VIII
Materiały pomocnicze
|
7 i 14 marca 2014 - II
moduł
Spacja
- Kotek goni Myszkę |
Dwa razy spotkaliśmy się, aby Kotek mógł
złapać Myszkę. Zajęcia te wymagały tego, gdyż spotykamy się na jednej
godzinie w tygodniu, a materiału było sporo:
- poznanie działania instrukcji warunkowej
- dodawanie nowej postaci i animacja
- konstruowanie skryptów sterujących
Kotkiem i Myszką (były też inne postacie)
- zapisywanie projektu w środowisku Scratch |
Ale
dzisiaj udało się zmontować grę, w której Kotek goni Myszkę
i każde z nich wypowiada swoją kwestię, choć nie było to
łatwe zadanie zważywszy na czas - sprężaliśmy się bardzo.
Myślę, że efekty były nagrodą dla wszystkich i wkrótce
postaram się, aby w naszym
szkolnym kąciku Scratcha znalazło się więcej
kotów ganiających myszy czy też rekinów pływających za
rybami :)
Przykładowa praca
wykonana przez Jakuba Ratomskiego z klasy IV a:
|
Pracy mam tak
dużo, że trudno o materiał zdjęciowy. Może następnym razem uda się coś
pstryknąć (sama tłumaczę, prezentuję, doradzam... kiedy tu robić zdjęcia?).
|
|