Strona główna szkoły   ‌   Uczniowie   ‌   Nauczyciele   ‌   Rodzice   ‌   Kółka   ‌   S U   ‌   Nasze sukcesy 
Informatyka   ‌   Z historii pracowni     Bezpieczeństwo w sieci     Prace uczniów   ‌   Kilka zdjęć z zajęć

 

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

 
 

Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3


Nasz blog

 

Nasze projekty

 

 

Korzystanie
z konta Scratch

 

Opis środowiska Scratch


Moduł I

Moduł II

Moduł III

Moduł IV

Moduł V

Moduł VI

Moduł VII

Moduł VIII


Materiały pomocnicze

 

 

 

 

7 i 14 marca 2014 - II moduł


Spacja - Kotek goni Myszkę

    Dwa razy spotkaliśmy się, aby Kotek mógł złapać Myszkę. Zajęcia te wymagały tego, gdyż spotykamy się na jednej godzinie w tygodniu, a materiału było sporo:
- poznanie działania instrukcji warunkowej

- dodawanie nowej postaci i animacja

- konstruowanie skryptów sterujących Kotkiem i Myszką (były też inne postacie)

- zapisywanie projektu w środowisku Scratch

   

 Ale dzisiaj udało się zmontować grę, w której Kotek goni Myszkę i każde z nich wypowiada swoją kwestię, choć nie było to łatwe zadanie zważywszy na czas - sprężaliśmy się bardzo. Myślę, że efekty były nagrodą dla wszystkich i wkrótce postaram się, aby w naszym szkolnym kąciku Scratcha znalazło się więcej kotów ganiających myszy czy też rekinów pływających za rybami :)

 

 Przykładowa praca wykonana przez Jakuba Ratomskiego z klasy IV a:

 

Pracy mam tak dużo, że trudno o materiał zdjęciowy. Może następnym razem uda się coś pstryknąć (sama tłumaczę, prezentuję, doradzam... kiedy tu robić zdjęcia?).


   
 

Organizator programu:

 

Patroni i partnerzy programu:

 

 

Źródła: 1) www.mistrzowiekodowania.pl, 2) www.surfscore.com, 3) raport „Czas na upgrade”, Centrum Cyfrowe, 4) Digital Agenda Scoreboard, Komisja Europejska 2013
   

strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3
strona główna informatyki/zajęć komputerowych
strona główna szkoły

2014-04-01

Izabela Niedźwiedzka