|
Strona główna
Mistrzów Kodowania w SP 3
Nasz blog
Nasze projekty
Korzystanie
z konta Scratch
Opis środowiska Scratch
Moduł I
Moduł II
Moduł III
Moduł IV
Moduł V
Moduł VI
Moduł VII
Moduł VIII
Materiały pomocnicze
|
21 lutego 2014 - I
moduł
|
Na pierwsze zajęcia uczniowie
czekali z niecierpliwością. I w końcu
doczekali się...
A ja
powitałam ich programikiem zrobionym w Scratchu :)
W czasie pierwszych zajęć
poznali środowisko pracy czyli program Scratch, obszary okna programu i bloki
poleceń, za pomocą których ich postacie poruszały się, rysowały linie o różnych
kolorach i grubościach, rysowały kwadrat, poruszały
się. |
Oto jedna z prac -
wykonana przez Norberta Gąskę z klasy V a:
|
Scratch
Pierwszy język, którego dzieci uczą się w ramach programu. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych,
opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to
intuicyjny język pozwalający dziecku w sposób wizualny tworzyć gry,
pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą
zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program
i uruchamiając go. Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza przy nauce
najmłodszych dzieci, które oczekują szybkich rezultatów swojej pracy.
Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego
zgłębiania tajników programowania.
|
|
|