Strona głównaNauczycieleUczniowieRodziceNasze sukcesyAktualnościFotkiMatematyka

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

KONTAKT:

 

- UCZNIOWIE KLAS I - III: sp3lubsko@uniwersytetdzieci.pl
- UCZNIOWIE KLAS IV - VI:
inf6b@interia.pl

Na te adresy można przesyłać również prace wykonywane w domu (jako załączniki)

 

Zajęcia Mistrzów Kodowania:

we wtorki na 6 lekcji (1300 - 1345) - dla uczniów klas III

w piątki na 6 lekcji (1300 - 1345) - dla uczniów klas IV i V

Konsultacje: piątek - 7 lekcja

 


Czeka nas dogrywka w konkursie
organizowanym przez WP.PL
"Jak cię widzą, tak cię piszą"

 

Regulamin


"Moja wymarzona podróż pociągiem"

Organizatorem konkursu jest Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Może w nim wziąć udział każdy. Celem konkursu jest promocja województwa lubuskiego oraz popularyzacja komunikacji kolejowej.

Konkurs polega na stworzeniu pracy:

- literackiej,

- graficznej,

- prezentacji multimedialnej,  

- filmu

odpowiadającej przedmiotowi konkursu.

Ocenie podlegać będą: oryginalność, komunikatywność przekazu, twórcze podejście do tematu i wyobraźnia.

Prace można nadsyłać do 29 lutego lub przekazać za pośrednictwem nauczyciela (tu termin: 25 lutego). Regulamin konkursu na stronie z informacją o konkursie.

.........................................

Prace zgłoszone na konkurs:
Klaudia Szczerbata - IV a - "Moje lubuskie wyprawy"
Maria Zielińska - IV a - "Lubsko i miasta mi bliskie"
Katarzyna Zielińska - VI a - "Nasze lubuskie zabytki"

.........................................

Wyniki: Bardzo cieszymy się z wyróżnienia pracy Kasi Zielińskiej.
Zobacz relację z podsumowania.


9 lutego - Dzień Bezpiecznego Internetu
"Lepszy Internet zależy od Ciebie"

Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Rozmawiamy o tym na zajęciach, ale to może być dla Ciebie za mało. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na strony przygotowane specjalnie dla Ciebie: edu.fdn.pl     saferinternet.pl       sieciaki.pl
dla młodszych dzieci:
necio.pl 


Ciekawe konkursy na logo

Zachęcam do wzięcia udziału w dwóch konkursach, w których możecie wykazać się swoimi umiejętnościami graficznymi, pomysłowością i umiejętnością tworzenia grafiki komputerowej, a równocześnie możecie zdobyć atrakcyjne nagrody:
 

1) Konkurs dla uczniów szkół podstawowych "Logo Lubuskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego" organizowany przez Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji "Dom Harcerza", Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego i Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży w Zielonej Górze. Ostateczny termin składania prac do nauczyciela 12 marca 2016.

Prace mogą zostać wykonane w dowolnym programie graficznym (w dowolnym formacie ale w rozdzielczości o najmniejszej szerokości 1000px) - bez użycia klipartów, animacji czy innych gotowych grafik.

Praca dotyczy wykonania loga Lubuskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Inspiracje można czerpać z wiadomości o Radzie: http://www.krbrd.gov.pl/ oraz http://www.zgora.wordy.pl/index.php?id=252&lng=pl

Komisja Konkursowa, w skład której wejdą przedstawiciele organizatorów, oceniać będzie prace biorąc głównie pod uwagę; zgodność pracy z tematem konkursu, oryginalność ujęcia tematu, walory artystyczne pracy, estetykę wykonania.

>>>>>> zobacz prace zgłoszone na konkurs <<<<<<<
 

2) "Lubskie Wodociągi i Kanalizacja" Sp. z o. o. ogłasza konkurs na LOGOTYP. Zadaniem dla Was jest więc stworzenie projektu logotypu (logo), który stanie się oficjalnym znakiem graficznym firmy "LWiK" Sp. z o. o.
Konkurs skierowany jest do uczniów wszystkich szkół i placówek edukacyjnych w Gminie Lubsko.
Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 2 prace.
Praca powinna być zaprezentowana w formie wydruku na papierze A4 (w pionie i poziomie) oraz w wersji elektronicznej (na płycie CD/DVD). W dolnej części projektu należy złożyć podpis autora i opiekuna prawnego w przypadku osób niepełnoletnich. W wersji elektronicznej projekt powinien być zapisany w formatach PDF, TIFF, JPG o rozdzielczości min. 300 DPI oraz w postaci wektorowej w formatach CDR lub PSD.
Przy ocenie pracy pod uwagę będą brane:
- walory artystyczne, pomysłowość, komunikatywność, wyrazistość i czytelność
- walory graficzne: profesjonalizm pracy zgodnie z wymogami
- walory użytkowe: możliwość edycji w różnych zastosowaniach i sytuacjach (wydruk, strona internetowa).
Miejsce i termin składania prac:
Prace konkursowe i oświadczenie o udziale w konkursie (otrzymasz od nauczyciela) należy przesłać lub złożyć do dnia 4 kwietnia 2016 r. pod adresem:
"Lubskie Wodociągi i Kanalizacja" Sp. z o. o., ul. Paderewskiego 20, 68-300 Lubsko
z dopiskiem na opakowaniu "LOGO LWiK - KONKURS".

Jeżeli chcesz, aby Twoją pracę dostarczył nauczyciel to termin składania prac do nauczyciela: 18 marca 2016.

Ogłoszenie wyników - 11 kwietnia 2016 na stronie www.lwik.lubsko.pl Autor zwycięskiego LOGOTYPU otrzyma nagrodę.

Więcej informacji nt. wymogów, jakie praca ma spełniać oraz wzór oświadczenia o udziale w konkursie u p. D. Gawron i I. Niedźwiedzkiej.

>>>>>> zobacz prace zgłoszone na konkurs <<<<<<<

>>>>>> ogłoszenie wyników: Kasia Zielińska autorką zwycięskiego logo!  <<<<<<<


Uwaga uczniowie klas IV!

Możecie korzystać z podręcznika do zajęć komputerowych na platformie WSiP-u - wydawcy naszego podręcznika.

Załóżcie konto i dołączcie do klasy (kod otrzymaliście od nauczyciela na lekcji). Jeżeli nie macie konta pocztowego, to poproście rodziców, aby pomogli Wam zarejestrować się.

Strona rejestracji

Czeka tam już na Was pierwsze zadanie. Mam nadzieję, że wykonacie je na szóstkę!


Internet i co dalej? - wielki konkurs noworoczny

To może być dobra zabawa na czas wolny: rodzinne układanie puzzli.

Kliknij na tytuł i dowiedz się więcej.

Regulamin konkursu.


Hour of Code

Jeśli chcesz zobaczyć na czym polega kodowanie, to przyjdź na godzinę kodowania dla każdego. Masz do wyboru dwa terminy:

8 grudnia - wtorek - 7 lekcja

10 grudnia - czwartek - 6 lekcja

Możesz również pracować samodzielnie na koncie utworzonym przez nauczyciela (każdy zainteresowany uczeń otrzyma od nauczyciela hasło do swojego konta).

Nasze pierwsze zmagania z programowaniem będą oparte o Minecraft.

Aby ułatwić Wam dojście do strony logowania podaję linki dla poszczególnych klas:

          VI a       V a        V b        IV a        III a        III b        II a        II b      

Godzina Kodowania jest globalną akcją, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Nieważne kim jesteś ani skąd pochodzisz, każdy może zostać organizatorem Godziny Kodowania. Jednogodzinne samouczki są dostępne w ponad 40 językach. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Krótka relacja

Zdjęcia z zajęć


"Kodować każdy może" - konkurs ogólnopolski

Jeśli masz pomysł na ciekawy projekt w Scratchu, zgodny z tematami prac konkursowych, to możesz wziąć udział w tym konkursie.

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski.

Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach wiekowych: klasy II-III (organizatorzy dopuszczają udział uczniów klas pierwszych, jednak z zastrzeżeniem o ocenianiu pracy według kryteriów kategorii klas II-III), klasy IV-V i klasy VI.

 Terminy:

Konkurs składa się z dwóch części, eliminacji i finału.

Eliminacje rozgrywane są zdalnie i kończą 24.01.2016 r. 

Jedna szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 skryptów w każdej z kategorii wiekowej. Zgłoszenia dokonuje opiekun.

Więcej informacji


Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR

Klasy IV-VI - 12 listopada - czwartek - godz. 12.00 - 13.00

Klasy III - 13 listopada - piątek - godz. 12.00 - 13.00

Do pracowni należy przyjść ok. 11.50, aby wcześniej zalogować się na
portalu konkursu i rozpocząć konkurs punktualnie.

Konkurs Bóbr jest adresowany do uczniów we wszystkich typach szkół.

Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.

Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Zadania konkursowe

Pytania testowe w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i oczywiście matematyka. Niektóre pytania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Pytania często związane są również z kulturą i językiem. Wiele pytań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnością algorytmicznego myślenia. Zadania są testowe. Należy wybrać jedną poprawną odpowiedź spośród czterech możliwych lub wykonać inne czynności, o których jest mowa w zadaniu.

 

Regulamin konkursu

O zadaniach

Rejestracja do konkursu i dołączanie do szkoły

Zadania z konkursu próbnego BÓBR 2015

.......................................................................

Tu możesz zobaczyć wyniki (maksymalna liczba punktów 96): Skrzat, Beniamin


Konkurs "Pierwszy Mail. Bezpieczeństwo w Internecie"

     Jeśli jesteś uczniem klasy IV, V lub VI i uzyskasz zgodę rodziców na założenie konta pocztowego na WP.PL, to możesz wziąć udział w Konkursie "Pierwszy mail. Bezpieczeństwo w Internecie". Więcej informacji uzyskasz po lekcji na ten temat od nauczyciela zajęć komputerowych. 

Więcej o konkursie...
 

Oświadczenie rodziców- zgoda na założenie konta na wp.pl i udział w konkursie

 


Nasza szkoła znowu weźmie udział w programie

Mistrzowie Kodowania!

     To już III edycja tego ciekawego programu, w ramach którego programujemy w Scratchu.. Na zajęciach czeka Cię ciekawa przygoda, w której to Ty będziesz decydować, jak ma np. działać gra, ułożysz zgadywankę liczbową, sprawisz, że Twój "duszek" będzie rysował figury geometryczne, zaprogramujesz labirynt czy też wyścigi.
     Realizację programu będzie można śledzić na stronie poświęconej Mistrzom Kodowania w naszej szkole:

MISTRZOWIE KODOWANIA W SP 3 LUBSKO

SCRATCH - bądź programistą!


zrzut ze strony:
http://scratch.mit.edu/


     W sierpniu 2015 nasza pracownia zyskała nową pracownię komputerową, w której zastosowano nowe rozwiązanie- jeden komputer serwerowy i 25 stanowisk pracy. Po latach pracy na Macintoshach wracamy do znanych nam Windowsów. Ponadto pracownię odnowiono. Praca na zajęciach będzie więc przyjemna :)

więcej zdjęć


2014 / 2015

 
 

2016-06-02

Izabela Niedźwiedzka