Strona główna│Nauczyciele│Uczniowie│Rodzice│Nasze sukcesy│Aktualności│Fotki│Matematyka |
|||
Szkoła Podstawowa nr 3 z
Oddziałami Integracyjnymi |
|||
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE INFORMATYKA |
|||
KONTAKT: |
- UCZNIOWIE KLAS I - III:
Na te adresy można przesyłać również prace wykonywane w domu (jako załączniki) |
||
|
Regulamin pracowni komputerowej
I. Postanowienia ogólne§ 1 Pracownia komputerowa przeznaczona jest do prowadzenia zajęć edukacyjnych w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Lubsku. § 2 Z pracowni komputerowej mogą korzystać wyłącznie uczniowie oraz upoważnieni nauczyciele i inni pracownicy Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Lubsku. § 3 Osoby przebywające w pracowni zobowiązane są do stosowania się do przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny określonych w rozporządzeniu ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69). II. Przygotowanie do zajęć§ 1 Uczniowie mogą przebywać w pracowni tylko pod opieką nauczyciela. Przebywanie w pracowni poza godzinami obowiązkowych zajęć wymaga każdorazowo uzyskania zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia. § 2 Zabrania się wnoszenia do pracowni przedmiotów mogących wpłynąć niekorzystnie na funkcjonowanie sprzętu komputerowego, a w szczególności produktów żywnościowych oraz napojów. § 3 Uczniowie pracują na wyznaczonych im stanowiskach. Zmiana stanowiska wymaga każdorazowo zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia. § 4 Przed rozpoczęciem pracy na stanowisku uczniowie są zobowiązani do sprawdzenia jego stanu technicznego i zgłoszenia dostrzegalnych usterek nauczycielowi prowadzącemu zajęcia. § 5 Przed rozpoczęciem pracy na stanowisku uczniowie są zobowiązani do dostosowania stanowiska pracy do swoich potrzeb (wyregulowanie krzesła i nachylenia monitora). III. Praca na zajęciach§ 1 Włączenie lub wyłączenie zasilania systemu komputerowego wymaga każdorazowo uzyskania zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia. § 2 Samodzielne dokonywanie przez uczniów zmian w konfiguracji sprzętowej systemów komputerowych znajdujących się w pracowni (m. in. przyłączanie/ odłączanie myszy i klawiatury, przyłączanie/ odłączanie przewodów, regulacja parametrów monitorów) nie jest dozwolone, chyba że nauczyciel prowadzący zajęcia postanowi inaczej. § 3 Dokonywanie zmian w konfiguracji programowej systemów komputerowych znajdujących się w pracowni (w szczególności: instalowanie/ usuwanie oprogramowania, zmiany ustawień systemu operacyjnego i programów oraz usuwanie danych) nie jest dozwolone, chyba że nauczyciel prowadzący zajęcia postanowi inaczej. § 4 Uczniowie mają prawo do korzystania z udostępnionych w systemach komputerowych oraz w sieci komputerowej danych i programów wyłącznie zgodnie z aktualną tematyką lekcji. § 5 Uczniowie w pracowni zachowują się cicho, zgodnie z zasadami regulaminu, wykonując pracę wynikającą z toku lekcji. § 6 Zabrania się samowolnego używania w pracowni własnych nośników informacji (np. płyty CD- ROM). Użycie ich możliwe jest po uzyskaniu zgody nauczyciela. § 7 Użytkownicy pracowni mają obowiązek zapisywania utworzonych przez siebie danych wyłącznie w wyznaczonym przez nauczyciela miejscu.. § 8 Użytkownicy sieci komputerowej mają obowiązek dbać o bezpieczeństwo danych, a w szczególności: nie udostępniać innym swoich haseł, informować nauczyciela prowadzącego zajęcia o nietypowym zachowaniu komputera. § 9 W trakcie pracy użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów prawa, w szczególności dotyczących: – uzyskiwania nieuprawnionego dostępu do danych, – rozpowszechniania lub propagowania zakazanych przez prawo treści. § 10 W trakcie pracy użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania powszechnie przyjętych norm obyczajowych, w tym dotyczących korzystania z Internetu: – rozpowszechniania tzw. spamu, – obrażania innych użytkowników Internetu. § 11 Nauczyciel prowadzący zajęcia ma prawo blokowania dostępu do określonych danych lub usług (w szczególności dostępu do Internetu) oraz monitorowania poczynań osób korzystających z pracowni, bez konieczności dalszego informowania o tym. § 12 Korzystanie z innych urządzeń w pracowni możliwe jest wyłącznie za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia. § 13 Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko pracy, a w szczególności: wyłączyć uruchomione przez siebie programy, jak też– tylko na wyraźne polecenie nauczyciela– odpowiednio wyłączyć komputer.
IV. Zasady postępowania w
sytuacjach awaryjnych § 1 W razie wypadku (np. porażenia prądem) należy natychmiast wyłączyć urządzenie stanowiące zagrożenie oraz powiadomić nauczyciela, który powinien niezwłocznie udzielić pomocy przedlekarskiej poszkodowanemu. § 2 W przypadku zauważenia iskrzenia, wydobywającego się z komputera dymu, wyczucia swądu tlącej się izolacji lub spostrzeżenia innych objawów mogących spowodować pożar, należy natychmiast powiadomić o tym fakcie nauczyciela prowadzącego zajęcia, który powinien niezwłocznie wyłączyć zasilanie główne. § 3 W sytuacjach awaryjnych uczniowie powinni natychmiast przerwać wszystkie prace ze sprzętem komputerowym, zachować spokój oraz ściśle wykonywać wszystkie polecenia nauczyciela § 4 W razie alarmu przeciwpożarowego (trzy krótkie dzwonki) należy natychmiast udać się do najbliższego wyjścia ewakuacyjnego na miejsce zbiórki. Ze względu na konieczność szybkiego opuszczenia pracowni uczniowie nie powinni zamykać oprogramowania i wyłączać sprzętu. Jeśli warunki na to pozwolą nauczyciel powinien wyłączyć główny bezpiecznik prądu. Postanowienia końcowe§ 1 Uczniowie odpowiadają materialnie za uszkodzenie bądź zniszczenie sprzętu lub wyposażenia przypisanych im stanowisk, spowodowane użytkowaniem niezgodnym z powyższymi paragrafami. § 2 Uczniowie zostają zapoznani z niniejszym regulaminem oraz przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy na pierwszych zajęciach w roku szkolnym. § 3 W kwestiach nie wymienionych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy Statutu Szkoły. |
||
2018-08-06 Izabela Niedźwiedzka |
|||
|