|
Ćwiczenia
z mocowaniem
Konspekt zajęć z wychowania fizycznego
Zadane główne Umożliwienie dzieciom
odreagowania negatywnych emocji w grach sportowych
Zadania dodatkowe –:Kształtowanie siły i
mocy.
–
Uczeń poznaje zasady postępowania fair pley w sporcie.
–
Uczeń poznaje możliwości pozbycia się nadmiaru energii w sposób kontrolowany
i bezpieczny.
Przybory: szarfy, materace.
Miejsce: Sala gimnastyczna
Klasa: V chłopcy
Zadanie do realizacji |
Szczegółowy opis realizacji |
Uwagi |
Część wstępna
Rozpoczęcie lekcji |
Zbiórka, powitanie klasy, zapoznanie z
tematem lekcji |
|
Rozgrzewka |
Ćwiczenia w parach:
1. Zabawa ożywiająca –.berek w parach:
biegając po sali z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,
-
poruszając się na jednej nodze,
-
poruszając się na czworakach,
-
skacząc w przysiadzie.
2. Ćwiczenia RR, krążenia, wymachy,
odmachy:
-
ćwiczenia TT, skłony, skręty,
skłony boczne,
-
ćwiczenia mięśni brzucha,
grzbietu.
3. W parach małe zabawy w formie
rywalizacji:
a) ,,Boks”– stojąc naprzeciwko siebie
uczniowie starają się dotknąć kolegi kostki i nie pozwolić na dotknięcie
swojego kostki,
-
w rundzie drugiej dotykamy
kolana, a następnie uda.
b) Ćwiczenia z mocowaniem w parach:
-
uczniowie stojąc prawymi stopami
do siebie podają sobie prawe ręce i na sygnał próbują przeciągnąć kolegę
z pary na swoją stronę (również RR lewe),
-
pozycja j.w. chwyt kolegi za
kark,
-
z ustawienia przodem łapiemy
kolegę za dłonie i na sygnał przepychamy partnera za linię. |
Uczniowie liczą sobie punkt za każde dotknięcie |
Część główna
Dzielimy grupę na dwa zespoły, które
siadają naprzeciwko siebie w dwóch szeregach. |
,,Bądź szybszy”,
każdy uczestnik zabawy otrzymuje numer
i jego odpowiednik w drugim rzędzie. Na środku sali kładziemy szarfę,
następnie wywołujemy dowolny numer. Dzieci oznaczone tym numerem biegnie
do szarfy i stara się ją zabrać jako pierwsze.
,,Kto jest sprytniejszy”,
pomiędzy grupami kładziemy materac. Na materacu stają analogiczne
numery, na sygnał starają się zepchać barkiem kolegę z materaca.
Układamy z materacy mini matę.
Uczestnicy zabawy siadają wokół materaca.
,,Przewróć kolegę”,
analogiczne numery stają na macie, jeden się kładzie przodem na
materacu, drugi natomiast stara się obrócić kolegę na plecy.
( zabawa odbywa się w określonym
czasie). Poczym następuje zmiana ról.
,,Mini zapasy”,
zawodnicy przeciwnych drużyn po
powitaniu walczą na kolanach, siłując się między sobą o to, kto położy
przeciwnika na łopatki. |
Jeśli wygra zdobywa punkt dla zespołu.
Podczas zabaw przypominamy o zasadach
bezpieczeństwa. |
Część końcowa
Ćwiczenia uspakajające i relaksacyjne |
‘’Czasomierz”, dzieci w leżeniu tyłem
zamykają oczy, po upływie określonego czasu podnoszą się z parkietu.
Wygrywa dziecko, któremu udało się wstać na czas.
W parach rywalizujących ze sobą podczas
lekcji ćwiczenia rozluźniające.
Podsumowanie lekcji i pożegnanie
uczniów. |
|
Opracowała Anna Walczak
|