Strona główna     Nauczyciele    Uczniowie    Aktualności   Fotki

Trójkowe wiadomości

Wycieczka do Ochli

30 maja odbyła się wycieczka do Ochli (miejscowość niedaleko Zielonej Góry). Odwiedziliśmy skansen (muzeum na powietrzu).

Już w autobusie było dużo śmiechu. Dominik Krzyżanowski wraz z Adrianem Przygodą robili biżuterię z żelków i solonych paluszków. ☺

Gdy dotarliśmy na miejsce, nie mogliśmy się doczekać robienia masła. Podzielono nas na dwie grupy. Jedni ubijali masło pod namiotem, a inni w chacie. Najpierw pani dużo opowiadała o przyrządach, którymi mieliśmy się posługiwać. Po zrobieniu masła, każdy mógł napić się serwatki oraz poczęstować chlebem, który był posmarowany świeżo ubitym masełkiem.

Gdy zebraliśmy się wszyscy na dworze to wszyscy robili sobie zdjęcia z wyrzeźbionymi figurami. Potem zaczęliśmy zwiedzanie starych chat. Co kawałek stało stoisko z pamiątkami. Przy każdym siedział pan lub pani i opowiadali o tym co robią i pokazywali jak to się robi.

Na przykład: siedział za stolikiem starszy pan i robił rzeczy z drewna, po czym podawał innej pani, która pięknie to malowała. W jednej z chałup siedziała “Babuleńka” i robiła z owczej wełny na kołowrotku przędze z włókien.

Potem podeszliśmy do garncarza, który podarował nam wazon zrobiony na naszych oczach do gabinetu historycznego. Kto chciał mógł spróbować uprać ścierkę.

Odwiedziliśmy też dawną szkołę. Pani nam opowiadała o tym jak kiedyś uczono się w szkołach.

Odwiedziliśmy też kowala, który także opowiedział nam o swojej pracy.

Na koniec pojechaliśmy do McDonalda i mieliśmy godzinkę czasu dla siebie. ☺