Strona główna Publikacje Nauczyciele Uczniowie Osiągnięcia uczniów | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ćwiczenie pamięci Mamy do dyspozycji 36
kart z przykładami działań i wynikami tabliczki mnożenia. Karty Wśród 36 kart jest 19
par, w tym trzy zestawy po cztery karty o jednakowej wartości: 18 9*2 6*3 3*6 (18) 6*2 4*3 12 3*4 (12) 8*2 4*4 2*8 16 (16) Zawodnik, który
zbierze cztery karty tej samej wartości, dopisuje sobie jednopunktową
premię, natomiast jeśli zrobił to w jednej kolejce, dwupunktową premię.
Zwycięża gracz z największą ilością punktów. Gra - ćwiczenie w zakresie do 36. W grze bierze udział
dwóch graczy. Do gry potrzebna będzie dołączona do zestawu kostka i monety
o nominale np. l gr.- 9 szt. , 2 gr. - 9 szt. Gracze kolejno wykonują po
dwa rzuty kostką i mnożą przez siebie wyrzucone ilości oczek. Pierwszy
Drugi rzut -
l rzut
- 3
1*3=3 Otrzymany wynik
zawodnik odnajduje na planszy i zakrywa go swoją monetą. To pole nie Duży
punkt
- uzyskujemy za każde zajęte przez nas pole. Mały punkt
-
uzyskujemy sumując wartość zajętych przez nas pól. Przykład zapisu
punktów pierwszego zawodnika: 2*4=8
1*3=3 3*4=12
8+3+12 +6+18 +30 =77 małych punktów 6*1=6 3* 6=18 5*6=30
PLANSZA
DO ĆWICZENIA W ZAKRESIE DO 36
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygrywa ten, kto zdobędzie więcej dużych punktów. W przypadku remisu, decyduje ilość małych punktów. Jeżeli pole, na którym znajduje się wynik naszego mnożenia jest zajęte, tracimy kolejkę. Czas rozgrywki możemy ograniczyć czasem, ilością rzutów lub grać do wyczerpania wolnych pól. | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||
|