|
Scenariusz gier i zabaw
pt. ,,Świąteczny zając też jest sportowcem”
Temat projektu: Wielkanocny turniej pod
hasłem ,,Świąteczny zając też jest sportowcem”
Cele projektu:
-
Integracja społeczności uczniowskiej
Szkoły nr 3 w Lubsku z dziećmi z zaprzyjaźnionej szkoły z Forstu.
-
Poznanie polskich tradycji świątecznych
-
Popularyzacja czynnego wypoczynku w
formie gier i zabaw
-
Nawiązywanie przyjaźni pomiędzy dziećmi i
nauczycielami zaprzyjaźnionych szkól
-
Propagowanie uniwersalnych wartości
sportu i rywalizacji sportowej
Założone efekty:
-
Nawiązanie przyjaźni pomiędzy dziećmi
-
Poznanie tradycji wielkanocnych
-
Wspólna zabawa w dobrej atmosferze
Konspekt przebiegu turnieju sportowego
Temat: Gry i zabawy
Czas trwania turnieju: 60 minut
Miejsce: Sala gimnastyczna
Prowadzący A. Walczak
Uczestnicy: uczniowie klas IV – V z SP – 3
i uczniowie z Forstu
Przybory i przyrządy” plastikowe jajka,
kwiatki, wstążki, wazony z gałązkami, tablice, papier , flamastry, balony,
koce, szarfy, worki , stojaki.
Lp. |
Zadanie do realizacji |
Sposób realizacji
– przebieg konkurencji sportowych |
Czas na realizację |
1. |
Przywitanie gości z Forstu i dzieci
naszej szkoły krótkim programem artystycznym |
Powitanie przez p. Dyrektora
Występ Zespołu Tanecznego |
3 min.
10 min. |
2. |
Zabawa „Lawina” mająca na celu podział
dzieci polskich i niemieckich na grupy |
Na środku sali rozkładamy szarfy w 4
kolorach.
,,Lawina” – to rodzaj berka, w którym
jedno z dzieci jest berkiem i łapie pozostałych. Dziecko, które zostaje
złapane bierze dowolną szarfę i staję się również berkiem, zabawa trwa
aż do wyłapania wszystkich dzieci.
W ten sposób dokonujemy podziału na 4
grupy. |
5 min. |
3 |
,,Sztafeta pisana” |
Przed każdym rzędem ustawiamy tablice z
narysowanym jajem wielkanocnym. Zabawa polega na tym, iż każdy uczestnik
podbiega maluje tylko jeden wzór na pisance wygrywa zespół, który zrobi
to najszybciej i najładniej. |
5 min |
4. |
,,Wyścig rydwanów” |
Każda grupa otrzymuje koc i nadmuchany
balon. Uczestnicy mają za zadania przeciągnięcie balona na kocu. Wygrywa
zespół, któremu się uda to najszybciej |
5min. |
5. |
,,Palma wielkanocna” |
Przed każdą grupą ustawiamy koszyk z
kwiatami i wstążkami. Zadaniem grupy jest w jak najkrótszym czasie
udekorowanie palmy wielkanocnej (dzieci biegają pojedynczo). |
5 min |
6. |
Bieg w workach |
Dzieci w workach poruszają się skacząc
do półmetka, a następnie wracają biegnąc z workiem w ręku |
3 min. |
7. |
,,Stroimy drzewka wielkanocne” |
Przed każdą grupą ustawiamy koszyk z
jajkami( plastikowymi). Na półmetku stawiamy wazony z kolorowymi
gałązkami, dzieci biegną z jajkiem i je zawieszają na gałązkach. Wygrywa
zespół, który pierwszy powiesi wszystkie jajka. |
5 min |
8. |
Słownikowy ,,mikx” |
Każda grupa dostaje kopertę z słówkami
polskimi i niemieckimi oraz rysunkiem przedmiotu ( tematycznie związanym
ze świętami). Dzieci muszą w grupach dopasować nazwy do obrazka w dwóch
językach. |
5 min |
9. |
Przeciąganie liny |
1–2, 3–4, a następnie wygrani i
przegrani. Wygrywa zespół, który zdobędzie najwięcej punktów. |
10 min |
Dzieci dostają słodkie upominki i dziękują
sobie za wspólną zabawę.
Opracowała Anna Walczak
|