Strona główna   Publikacje  Nauczyciele   Uczniowie   Osiągnięcia  Informatyka

 

 

Scenariusz gier i zabaw
pt. ,,Świąteczny zając też jest sportowcem”

 

Temat projektu: Wielkanocny turniej pod hasłem ,,Świąteczny zając też jest sportowcem”

Cele projektu:

  • Integracja społeczności uczniowskiej Szkoły nr 3 w Lubsku z dziećmi z zaprzyjaźnionej szkoły z Forstu.
  • Poznanie polskich tradycji świątecznych
  • Popularyzacja czynnego wypoczynku w formie gier i zabaw
  • Nawiązywanie przyjaźni pomiędzy dziećmi i nauczycielami zaprzyjaźnionych szkól
  • Propagowanie uniwersalnych wartości sportu i rywalizacji sportowej

 

Założone efekty:

  • Nawiązanie przyjaźni pomiędzy dziećmi
  • Poznanie tradycji wielkanocnych
  • Wspólna zabawa w dobrej atmosferze

 

Konspekt przebiegu turnieju sportowego

 

Temat: Gry i zabawy

Czas trwania turnieju: 60 minut

Miejsce: Sala gimnastyczna

Prowadzący A. Walczak

Uczestnicy: uczniowie klas IV – V z SP – 3 i uczniowie z Forstu

Przybory i przyrządy” plastikowe jajka, kwiatki, wstążki, wazony z gałązkami, tablice, papier , flamastry, balony, koce, szarfy, worki , stojaki.

 

Lp.

Zadanie do realizacji

Sposób realizacji
– przebieg konkurencji sportowych

Czas na realizację

1.

Przywitanie gości z Forstu i dzieci naszej szkoły krótkim programem artystycznym

Powitanie przez p. Dyrektora

Występ Zespołu Tanecznego

3 min.

10 min.

2.

Zabawa „Lawina” mająca na celu podział dzieci polskich i niemieckich na grupy

Na środku sali rozkładamy szarfy w 4 kolorach.

,,Lawina” – to rodzaj berka, w którym jedno z dzieci jest berkiem i łapie pozostałych. Dziecko, które zostaje złapane bierze dowolną szarfę i staję się również berkiem, zabawa trwa aż do wyłapania wszystkich dzieci.

W ten sposób dokonujemy podziału na 4 grupy.

5 min.

3

,,Sztafeta pisana”

Przed każdym rzędem ustawiamy tablice z narysowanym jajem wielkanocnym. Zabawa polega na tym, iż każdy uczestnik podbiega maluje tylko jeden wzór na pisance wygrywa zespół, który zrobi to najszybciej i najładniej.

5 min

4.

,,Wyścig rydwanów”

Każda grupa otrzymuje koc i nadmuchany balon. Uczestnicy mają za zadania przeciągnięcie balona na kocu. Wygrywa zespół, któremu się uda to najszybciej

5min.

5.

,,Palma wielkanocna”

Przed każdą grupą ustawiamy koszyk z kwiatami i wstążkami. Zadaniem grupy jest w jak najkrótszym czasie udekorowanie palmy wielkanocnej (dzieci biegają pojedynczo).

5 min

6.

 Bieg w workach

Dzieci w workach poruszają się skacząc do półmetka, a następnie wracają biegnąc z workiem w ręku

3 min.

7.

,,Stroimy drzewka wielkanocne”

Przed każdą grupą ustawiamy koszyk z jajkami( plastikowymi). Na półmetku stawiamy wazony z kolorowymi gałązkami, dzieci biegną z jajkiem i je zawieszają na gałązkach. Wygrywa zespół, który pierwszy powiesi wszystkie jajka.

5 min

8.

Słownikowy ,,mikx”

 Każda grupa dostaje kopertę z słówkami polskimi i niemieckimi oraz rysunkiem przedmiotu ( tematycznie związanym ze świętami). Dzieci muszą w grupach dopasować nazwy do obrazka w dwóch językach.

5 min

9.

Przeciąganie liny

1–2, 3–4, a następnie wygrani i przegrani. Wygrywa zespół, który zdobędzie najwięcej punktów.

10 min

 

 Dzieci dostają słodkie upominki i dziękują sobie za wspólną zabawę.

 

 

 Opracowała Anna Walczak