|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szkoła Podstawowa nr 3 z
Oddziałami Integracyjnymi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3
2013/ 2014
2014/2015
|
Scratch, a rady na odpady Ruszył w naszej gminie projekt ekologiczny "Lubskie rady na odpady", który obejmuje wszystkich mieszkańców miasta i gminy, w tym wszystkie placówki oświatowe. A skoro nasza szkoła bierze w nim udział , to my - Mistrzowie Kodowania - również. Nasz odzew na tę szeroko zakrojoną akcję, to gry edukacyjne, w których segregujemy odpady, quizy, itp. Bardzo ciekawy jest projekt edukacyjny Klaudii Sz. z klasy czwartej, z którego dowiadujemy się, jak segregować odpady. Oto on: Inne projekty gromadzimy w Eko-studio, do którego serdecznie zapraszamy. Kto zostanie Dobroczyńcą Roku 2016?
http://glosuj.dobroczyncaroku.pl/ Odbijanie piłeczki (moduł VI) Czas wrócić do zajęć programowych, a w nich projekt, w którym paletka porusza się za myszą komputerową (gracz steruje), aby odbić "latającą" piłeczkę i zdobywać punkty... więcej Strzelanki w pisanki
Zbliżające się Święta Wielkanocne to dobra okazja, aby pomyśleć o pisankach. Scratch ma już ponad 10 000 000 użytkowników! Scratch cieszy się dużą popularnością na całym świecie - ma ponad 10 milionów użytkowników. Tu znajdziesz trochę statystyk związanych z portalem: zajrzyj! Włączamy się w świętowanie tego sukcesu popularności- oczywiście projektem :) Jeżeli masz konto na portalu: https://scratch.mit.edu/, to również możesz dołączyć remiksując projekt. Nie zastanawiaj się długo, tylko zrób swoją wersję na bazie powyższego projektu: zatańcz razem z innymi! Zgadnij, jaką liczbę pomyślałem? Zabawa z kolegą w odgadywanie liczby przeniesiona do Scratcha jest zabawą z Duszkiem, w której odgadujemy liczbę wylosowaną przez komputer. Duszek pomaga nam mówiąc, czy wybrana przez nas liczba jest większa, czy też mniejsza od szukanej. Możecie zresztą sprawdzić to sami w projekcie Marysi Z. z klasy IV: Duszki i pogaduszki Rozmowa z Duszkiem? Czemu nie... Duszek bierze nas na "spytki", a my odpowiadamy. Jak to działa, można zobaczyć na przykładzie projektu Dawida M. z klasy III i
Duszki pokazują Lubsko Projekt Macieja K. z klasy III Trzecioklasiści też potrafią Mistrzowie Kodowania- grupa trzecioklasistów- bez większych problemów zrobili projekty takie, jak ich starsi koledzy i uporali się z nimi w ciągu jednej godziny. W domu pozostało im tylko "doszlifować" je. Wykazali się przy tym ciekawymi rozwiązaniami graficznymi. Brawo!
Polecam również inne, np.:
Kolejno projekty: Przemka N., Tomka P. i Dawida M. O nas piszą :)
Mistrzowie Kodowania zdają sobie sprawę, że od tego jak zachowujemy się korzystając z Internetu, zależy nasze bezpieczeństwo. Pokazują to również w swoich projektach. Projekt Dawida M. z klasy III Walka z kompem na kości (moduł V) Gra przebiega błyskawicznie: klikam w kostkę gracza i po sekundzie już wiem kto wygrał...więcej... Projekt Jakuba Z. z klasy III Jednoręki bandyta Minęły święta i ferie zimowe i trzeba wrócić do realizacji zadań programowych. Jaki projekt zrobiliśmy tym razem? Nazwa niewiele mówi, a więc polega on na ustawieniu trzech jednakowych obrazków... więcej... Wesołych Świąt i pomyślności w Nowym Roku! Krótko o trwającej Godzinie Kodowania Hour of Code - Godzina Kodowania Jeśli chcesz zobaczyć na czym polega kodowanie, to przyjdź na godzinę kodowania dla każdego. Masz do wyboru dwa terminy: 10 grudnia - czwartek - 6 lekcja
Godzina Kodowania jest globalną akcją, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Nieważne kim jesteś ani skąd pochodzisz, każdy może zostać organizatorem Godziny Kodowania. Jednogodzinne samouczki są dostępne w ponad 40 językach. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat. Mikołaj myśli o nas; my o Mikołaju :) W poprzednim (24 i 27 listopada) i tym tygodniu (1 i 4 grudnia) Mistrzowie Kodowania w swoich projektach pamiętają o zbliżającym się do nas z prezentami Mikołaju... i, jak wszystkie dzieci, też czekają na prezenty od niego :)
To jest projekt Konrada S. z klasy III
A ten projekt zrobił Kuba K. z klasy IV (jeśli chcesz
sprawdzić, jakie prezenty Mikołaj A inne projekty, jak zwykle, na naszym szkolnym koncie Scratcha, w studiach (klasy III, klasy IV-V). Zapraszamy :) Kilka zdjęć z zajęć:
Za udział w Europejskim Tygodniu Kodowania 2015
"Kodować każdy może" - konkurs ogólnopolski Jeśli masz pomysł na ciekawy projekt w Scratchu, zgodny z tematami prac konkursowych, to możesz wziąć udział w tym konkursie. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski. Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach wiekowych: klasy II-III (organizatorzy dopuszczają udział uczniów klas pierwszych, jednak z zastrzeżeniem o ocenianiu pracy według kryteriów kategorii klas II-III), klasy IV-V i klasy VI. Terminy: Konkurs składa się z dwóch części, eliminacji i finału. Eliminacje rozgrywane są zdalnie i kończą 24.01.2016 r. Jedna szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 skryptów w każdej z kategorii wiekowej. Zgłoszenia dokonuje opiekun. Zabawa w ganianego... Projekty, w których możemy sterować jednym Duszkiem, a poruszanie drugiego programujemy... lub wersja dla dwóch graczy, w której jeden Duszek porusza się za myszką komputerową, a drugim sterujemy strzałkami
Na Święto Niepodległości
Pułapki zastawione! W obu grupach zaczęliśmy w ubiegłym tygodniu zastawiać pułapkę. Chcesz zobaczyć czy się udało? Zajrzyj tu.
Kwadrat... to proste! Początek projektu z modułu IV, w którym Kotek rysuje kwadrat... więcej Mamo, tato! Kodujemy?
Za nami zajęcia przewidziane na Europejski Tydzień Kodowania Code Week. Gościliśmy Mamy, które razem ze swoimi dziećmi, tworzyły labirynt. Mamy dawały radę! Bardzo im dziękujemy, że były z nami, kodowały, zobaczyły na czym polega budowanie programów w Scratchu. To labirynt stworzony przez mamę Maćka K. z klasy III Kilka zdjęć z tej godziny kodowania:
Wszystkim Nauczycielom w dniu ich święta: Pomiędzy projektami programowymi chcemy chociaż skromnymi programikami pokazać, że pamiętamy o tym, co robią dla nas nasi nauczyciele i niesiemy im kwiaty z prostymi, ale za to najszczerszymi życzeniami:
MAMO, TATO! KODUJEMY?
Serdecznie
zapraszam rodziców, babcie, dziadków "trójkowych" Mistrzów Kodowania
do wspólnego tworzenia projektu w Scratchu.
Jeżeli rodzice, babcie, dziadkowie nie mają czasu, to może znajdzie
się ciocia, wujek, kuzyn... Prowadząca zajęcia I. Niedźwiedzka
P.S. W Europie już wiedzą o naszym
spotkaniu: Sterowanie i trochę zdjęć z zajęć Młodsi Mistrzowie Kodowania rozpracowali na zajęciach sposób sterowania Duszkiem... więcej Ryby w... Ryby w akwarium, ryby w Bałtyku, ryby w morzu...czytaj dalej
Pierwsze projekty trzecioklasistów Grupa trzecioklasistów, po zapoznaniu się ze Scratchem i jego narzędziami, wzięła się ostro do pracy.... czytaj więcej Projekt Marka Ż. z klasy III Nauczyciel uczniem
Po wakacjach otrzymaliśmy nową pracownię, w której możemy już pracować on-line (dotychczas pracowaliśmy na Macach, na których "chodziły" tylko stare, stacjonarne wersje Scratcha), a więc odeszły nam dodatkowe czynności związane z zapisywaniem projektów na komputerach i przenoszeiem plików na konta uczniów na portalu (przyznam się: to zajmowało sporo czasu). Pochwalę się więc przy tej okazji naszą nową pracownią :)
Jesteśmy znowu
w programie
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3 |
2017-02-14 Izabela Niedźwiedzka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|