Strona główna szkoły   ‌   Uczniowie   ‌   Nauczyciele   ‌   Rodzice   ‌   Kółka   ‌   S U   ‌   Nasze sukcesy 
Zajęcia komputerowe   ‌   Z historii pracowni     Bezpieczeństwo w sieci     Prace uczniów   ‌   Kilka zdjęć z zajęć

 

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

 
 

Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3


Nasz blog

 

Nasze projekty

 

Korzystanie
z konta Scratch

 

Opis środowiska Scratch


Moduł I

Moduł II

Moduł III

Moduł IV

Moduł V

Moduł VI

Moduł VII

Moduł VIII

Code Week u nas


Materiały pomocnicze


2013/ 2014
I edycja

2014/2015
II edycja

 

Starsza grupa też steruje

     "Starszacy", czyli czwarto- i piątoklasiści, podobnie, jak ich młodsi koledzy, tworzyli projekty, w których Duszki były poruszane za pomocą strzałek: po sali zabaw biega konik, na scenę wyszedł Pico, chłopiec chodzi po chodniku i parkowych alejkach, a nasz scratchowy Kotek porusza się pod piękną girlandą z różnobarwnych balonów. I właśnie ten projekt, wykonany przez Weronikę W. z klasy czwartej, zaprezentuję, a do obejrzenia innych, jak zwykle zapraszam tu.

   Kotka należy poruszać strzałkami.

 

Sterowanie i trochę zdjęć z zajęć - klasy III

 

     Młodsi Mistrzowie Kodowania rozpracowali na zajęciach sposób sterowania Duszkiem, tak aby reagował odpowiednio na wybrane klawisze, np. klawisz ze strzałką w prawo powoduje, że Duszek obraca się i przesuwa w prawo, .... itd.

     Przy tej okazji porozmawialiśmy sobie o współrzędnych planszy i o kierunkach czyli kątach. Myślę, że mimo, iż zagadnienie dla trzecioklasistów nie było łatwe, to stworzone przez nich projekty wskazują, że coś z tego zrozumieli :)

 

     Oto jeden z nich - projekt Bartosza P. Inny niż wszystkie, bo Bartosz szybko podchwycił moją podpowiedź, że Duszków może być więcej (najlepiej dwa- jeden sterowany ręką prawą, a drugi lewą) tylko innymi klawiszami należy sterować jednym, a innymi drugim.

 

a inne w studiu projektów trzecioklasistów.
 

     Udało mi się przy okazji tych zajęć "strzelić" kilka zdjęć podczas pracy :)

więcej zdjęć na blogu Mistrzów Kodowania i tu
 

   Innym projektem z tego modułu jest zabawa Duszków w ganianego, albo jak woli większość naszych trójkowych scratcherów, ściganie.

   Tym razem kliknięcie zielonej chorągiewki nie wywoła żadnej akcji ruchowej. Aby poruszać Duszkami, trzeba nacisnąć odpowiednie klawisze. Poniżej link do przykładowego projektu Dawida M. z klasy III:

 

 

Organizator programu:

 

Patroni i partnerzy programu:

 

 

Źródła: 1) www.mistrzowiekodowania.pl, 2) www.surfscore.com, 3) raport „Czas na upgrade”, Centrum Cyfrowe, 4) Digital Agenda Scoreboard, Komisja Europejska 2013
   

strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3
strona główna informatyki/zajęć komputerowych
strona główna szkoły

2015-11-20

Izabela Niedźwiedzka