Strona główna szkoły   ‌   Uczniowie   ‌   Nauczyciele   ‌   Rodzice   ‌   Kółka   ‌   S U   ‌   Nasze sukcesy 
Zajęcia komputerowe   ‌   Z historii pracowni     Bezpieczeństwo w sieci     Prace uczniów   ‌   Kilka zdjęć z zajęć

 

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

 
 

Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3


Nasz blog

 

Nasze projekty

 

Korzystanie
z konta Scratch

 

Opis środowiska Scratch


Moduł I

Moduł II

Moduł III

Moduł IV

Moduł V

Moduł VI

Moduł VII

Moduł VIII


Materiały pomocnicze


2013/ 2014
I edycja

2014/2015
II edycja

 

 

 

 

I to by było tyle...

Właściwie to koniec był w Warszawie, ale my nie mogliśmy rozstać się nadal. Wpadliśmy w rytm czwartkowych zajęć i definitywnie mogliśmy zakończyć wraz z zakończeniem roku szkolnego 2014/2015. I było nam żal, że tak szybko minęła ta przygoda ze scratchowym Kotkiem.

     No cóż... trzeba z tym pogodzić się, odebrać podziękowania i gratulacje, odpocząć.

Życzę więc Wam moi Mistrzowie Kodowania
przyjemnego odpoczynku, wspaniałej, wakacyjnej pogody,
niezapomnianych przygód i wrażeń!

I nie zapominajcie o Kotku :)

I jeszcze kilka zdjęć z zakończenia roku szkolnego 2014/2015; oczywiście z Wami:

 

1 czerwca 2015 - Warszawa - Finał 2. edycji programu Mistrzowie Kodowania

Na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyło się podsumowanie 2. edycji naszego programu. Każda szkoła krótko mówiła o swojej pracy. Nas prezentuje scratchowy Kotek

i trzech uczniów biorących udział w zajęciach: Kasia Z., Weronika K. i Szymon W.

Za udział otrzymaliśmy od organizatora- firmy Samsung - certyfikat.

więcej zdjęć

i zdjęcia ze spaceru po Warszawie


Najwytrwalsi Mistrzowie Kodowania

Zaczynaliśmy w niezbyt licznym gronie (a szkoda..., bo kodowanie to fajna sprawa). Troje uczniów będzie reprezentowało naszą szkołę na podsumowaniu II edycji programu, które odbędzie się 1 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie. Wkrótce więc relacja z tego wydarzenia.


Tor wyścigowy - więcej....


9 maja 2015 - Dzień Scratcha


Odmierzamy czas

Jeżeli potrzebujesz narzędzia do odmierzenia określonej ilości czasu, to tylko podaj Kotkowi, ile to ma być godzin, minut i sekund....


Czasomierz Wiktora K. z klasy IV b


Scratch a język polski

W Scratchu można stworzyć różne programy przydatne do nauki. Ostatnio pokazaliśmy, że można wykorzystać je na matematyce, a teraz chcemy pokazać, że można również stworzyć projekty przydatne do nauki języka polskiego... więcej
 


Dwie pieczenie przy jednym ogniu :)

Mieliśmy tzw. "nosa" z tymi matematycznymi projektami, bo właśnie otrzymaliśmy zaproszenie do włączenia się w ogólnopolską akcję ogłoszoną przez organizatorów programu: WIOSENNA AKCJA KODOWANIA

Już dodaliśmy do utworzonego specjalnie studia swoje projekty.


Ciąg dalszy z matematyką

19 marca 2015 kontynuowaliśmy pracę nad ostatnio zaczętymi projektami... więcej

    


 MK a Dzień Matematyki

     12 marca 2015 to ogólnopolski Dzień Matematyki. Bez matematyki ani rusz (to nasze motto na ten dzień) nawet w naszych projektach, a więc my również włączyliśmy się w obchody tego dnia, tym bardziej, że akurat w tym dniu mieliśmy zajęcia. Efekty naszej pracy będą widoczne wkrótce, bo jedne zajęcia to za mało, aby opracować projekt, który wymyśliliśmy sobie na tą okazję.

Utworzyliśmy też osobne studio, w którym zgromadziliśmy utworzone do tej pory projekty matematyczne i do niego właśnie dodamy te, które robimy.

Tu prezentujemy wcześniejszy projekt- porównywanie liczb:


Wyścigi Duszków

O module VII więcej tu.


Ćwicz tabliczkę mnożenia z Szymonem

Tabliczka mnożenia przygotowana przez Szymona W. z klasy V b może pomóc nie tylko uczniom naszej szkoły w jej utrwalaniu, bo została również zaprezentowana na portalu organizatorów programu w ostatnich aktualnościach: Motyle, zręcznościówka i mnożenie.


Moduł VI - odgadywanie liczby i tabliczka mnożenia- więcej...


Projekt Katarzyny Z. z klasy V a


Wstęp do modułu VI
          Pogadamy?


Moduł V

     Odbijamy... nie w daleki rejs, a piłeczkę :)


Projekt Roberta Gembary z klasy IV b


Moduł IV

    Kot zastawia pułapkę


Projekt Kasi Zielińskiej z klasy V a


Zdrowych, radosnych Świąt
oraz spełnienia wszystkich marzeń w Nowym 2015 Roku!

 

Wkrótce Święta...

Organizatorzy programu zaprosili nas do wzięcia udziału w ogólnopolskiej akcji związanej ze zbliżającymi się Świętami, w ramach której tworzymy kartki multimedialne. Na razie jeden przykład: kartka wykonana przez Wiktora Kwaśnego z klasy IV b:

Więcej kartek można obejrzeć w świątecznym studio.


Nowe pomysły...

Nauczyciel prowadzący zajęcia Mistrzów Kodowania, czyli ja- I. Niedźwiedzka :) - był w dniach 15 i 16 listopada na kursie, z którego "przywiózł" wiele ciekawych pomysłów na zajęcia. Jeśli chcesz, zobaczyć je, to zajrzyj tu.

Jeden z nich to czasomierz, który odmierza czas. Musisz tylko podać ilość godzin, minut i sekund.


Moduł III

     Przeprowadzamy Kotka przez labirynt


Moduł II (więcej)


Norbert Kaszkur - klasa IV b



Na Dzień Nauczyciela:


9 października 2014 - kilka zdjęć z zajęć


Moduł I

Rozpoczęliśmy zajęcia II edycji Mistrzów Kodowania....więcej


Nasza szkoła ponownie zakwalifikowała się do

Programu Mistrzowie Kodowania!

To już II edycja tego ciekawego programu, w którym uczniowie bawiąc uczą się programowania w Scratchu.

Zajęcia będą odbywać się w tym roku szkolnym

w czwartki na 7 lekcji (13.55 - 14.40)
 

 

A to efekt pierwszych zajęć wykonany przez Weronikę K. z klasy piątej.

 

       Jeśli chcesz zobaczyć, jak te zajęcia wyglądały w ubiegłym roku zajrzyj tu.


 

Dlaczego programowanie?

 

Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany.

Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala to lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne. Sprawia przez to, że uczeń nie jest biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować z jej użyciem własne projekty i wykorzystywać dla własnych potrzeb.  W nowoczesnym społeczeństwie brak podstawowego zrozumienia zasad działania komputerów jest odpowiednikiem analfabetyzmu i utrudnia odnalezienie się w dzisiejszych realiach. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, a także w dalszej perspektywie może ułatwić im znalezienie dobrej pracy, w różnych, niekoniecznie związanych z informatyką dziedzinach. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa.


Zaczynamy od Scratcha

 

Pierwszym językiem, którego dzieci będą się uczyć w ramach programu, jest Scratch. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to  intuicyjny język pozwalający dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i uruchamiając go. Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza przy nauce najmłodszych dzieci, które oczekują szybkich rezultatów swojej pracy. Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego zgłębiania tajników programowania.

 

5 powodów, by uczyć dzieci programowania:
 

I.        Nauka programowania daje dzieciom narzędzia pozwalające dzieciom odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii.

II.     Programowanie to trzeci język.

Przykłady z całego świata pokazują, że nauka podstaw programowania jest możliwa już od wczesnych etapów nauczania.

III.   Nauka programowania rozwija wiele kompetencji potrzebnych naszym dzieciom.

„Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką” Bill Gates

IV.  Dzieci trzeba oswajać z technologią.

Obcowanie od dziecka z nowoczesnymi technologiami pozwoli w przyszłości wpływać na ich rozwój i wykonywać nowe, nieznane nam dziś jeszcze zawody.

V.     Potrzebujemy więcej programistów.

4 na 10 pracodawców w Polsce ma kłopoty ze znalezieniem wykwalifikowanych programistów podczas, gdy ogromna liczba humanistów nie może znaleźć pracy.
 

Co mówią inni o kodowaniu?

 
 

Patroni i partnerzy programu:

 
 

 
Źródła: 1) www.mistrzowiekodowania.pl, 2) www.surfscore.com, 3) raport „Czas na upgrade”, Centrum Cyfrowe, 4) Digital Agenda Scoreboard, Komisja Europejska 2013
   

strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3
strona główna zajęć komputerowych
strona główna szkoły

2015-09-22

Izabela Niedźwiedzka