|
Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3
Nasz blog
Nasze projekty
Korzystanie
z konta Scratch
Opis środowiska Scratch
Moduł I
Moduł II
Moduł III
Moduł IV
Moduł V
Moduł VI
Moduł VII
Moduł VIII
Materiały pomocnicze
|
18, 25
września,
2 października 2014 - I moduł
|
Rozpoczęliśmy zajęcia II edycji Mistrzów
Kodowania. Praca przebiega powoli, bo tylko na jednej godzinie tygodniowo.
Zaczynamy działać, a tu już czas kończyć... Idziemy więc małymi kroczkami.
W czasie pierwszych zajęć
uczniowie poznali środowisko pracy czyli program Scratch, obszary okna programu i bloki
poleceń, za pomocą których ich postacie poruszały się, rysowały linie o różnych
kolorach i grubościach, rysowały kwadrat, poruszały
się. |
Weronika K. - klasa V
b
Moduł I rozciąga nam się w czasie. Jedna godzina to
stanowczo za mało, aby zrealizować cały moduł, ale już
rozpracowaliśmy kwadrat i tworzymy poruszające się na
"rozkaz" klawiszy duszki: auta, zwierzęta... wedle
upodobań. Młodzi mistrzowie kodowania wykonują zadania z
wielkim entuzjazmem i ciągle powtarzają, że dla nich to
najlepsze zajęcia. I to cieszy :)
A to projekty, jakie stworzyli:
A zdjęć mało, bo w
trakcie zajęć nie mam jak zrobić, a gdy tylko zadzwoni
dzwonek, to uczniowie muszą szybko wychodzić, aby zdążyć
na autobusy (sporo dzieci z tej grupy dojeżdża do szkoły).
Jedna uczennica, miejscowa, jeszcze zapisywała swój
projekt i dzięki temu udało mi się ją sfotografować. I jej
projekt :)
|
Scratch
Pierwszy język, którego dzieci uczą się w ramach programu. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych,
opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to
intuicyjny język pozwalający dziecku w sposób wizualny tworzyć gry,
pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą
zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program
i uruchamiając go. Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza przy nauce
najmłodszych dzieci, które oczekują szybkich rezultatów swojej pracy.
Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego
zgłębiania tajników programowania.
|
|
Kilka zdjęć z zajęć:
wkrótce |
|
|