Strona główna szkoły   ‌   Uczniowie   ‌   Nauczyciele   ‌   Rodzice   ‌   Kółka   ‌   S U   ‌   Nasze sukcesy 
Informatyka   ‌   Z historii pracowni     Bezpieczeństwo w sieci     Prace uczniów   ‌   Kilka zdjęć z zajęć

 

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Adama Mickiewicza w Lubsku

 

 
 

Strona główna Mistrzów Kodowania w SP 3


Nasz blog

 

Nasze projekty

 

Korzystanie
z konta Scratch

 

Opis środowiska Scratch


Moduł I

Moduł II

Moduł III

Moduł IV

Moduł V

Moduł VI

Moduł VII

Moduł VIII


Materiały pomocnicze

 

 

 

18, 25 września, 2 października 2014 - I moduł

 

   

Rozpoczęliśmy zajęcia II edycji Mistrzów Kodowania. Praca przebiega powoli, bo tylko na jednej godzinie tygodniowo. Zaczynamy działać, a tu już czas kończyć... Idziemy więc małymi kroczkami.

W czasie pierwszych zajęć uczniowie poznali środowisko pracy czyli program Scratch, obszary okna programu i bloki poleceń, za pomocą których ich postacie poruszały się, rysowały linie o różnych kolorach i grubościach, rysowały kwadrat, poruszały się.

   

Weronika K. - klasa V b

 

Moduł I rozciąga nam się w czasie. Jedna godzina to stanowczo za mało, aby zrealizować cały moduł, ale już rozpracowaliśmy kwadrat i tworzymy poruszające się na "rozkaz" klawiszy duszki: auta, zwierzęta... wedle upodobań. Młodzi mistrzowie kodowania wykonują zadania z wielkim entuzjazmem i ciągle powtarzają, że dla nich to najlepsze zajęcia. I to cieszy :)

     A to projekty, jakie stworzyli:

Katarzyna Z.- klasa V a

 

Sebastian R.- klasa IV b

 

Wiktoria J. - klasa V a



Weronika K. - klasa V b

 

A zdjęć mało, bo w trakcie zajęć nie mam jak zrobić, a gdy tylko zadzwoni dzwonek, to uczniowie muszą szybko wychodzić, aby zdążyć na autobusy (sporo dzieci z tej grupy dojeżdża do szkoły). Jedna uczennica, miejscowa, jeszcze zapisywała swój projekt i dzięki temu udało mi się ją sfotografować. I jej projekt :)


Scratch

Pierwszy język, którego dzieci uczą się w ramach programu. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to  intuicyjny język pozwalający dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i uruchamiając go. Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza przy nauce najmłodszych dzieci, które oczekują szybkich rezultatów swojej pracy. Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego zgłębiania tajników programowania.

 


Kilka zdjęć z zajęć: wkrótce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 

Organizator programu:

 

Patroni i partnerzy programu:

 

 

Źródła: 1) www.mistrzowiekodowania.pl, 2) www.surfscore.com, 3) raport „Czas na upgrade”, Centrum Cyfrowe, 4) Digital Agenda Scoreboard, Komisja Europejska 2013
   

strona główna Mistrzów Kodowania w SP-3
strona główna informatyki/zajęć komputerowych
strona główna szkoły

2014-10-20

Izabela Niedźwiedzka