Strona główna   Aktualności   Nauczyciele   Uczniowie   Osiągnięcia uczniów

21- 23 maja

Wycieczka-
SZLAK PAPIESKI

W poniedziałek- 21 maja o godzinie 5. 45 wyruszył autokar
z 44- osobową grupą uczniów z klas IV b, V a, V b i VI a pod opieką swych wychowawców na wycieczkę Szlakiem Papieskim.

Byliśmy tam, gdzie przed nami swe kroki stawiał wielki Polak- papież Jan Paweł II. Pierwsze wzruszenia przeżyliśmy w Częstochowie, zwiedzając imponujący klasztor na Jasnej Górze.

Dalej podróżowaliśmy Szlakiem Orlich Gniazd, zatrzymując się na dłużej przy ruinach potężnego zamku w Olsztynie. Byliśmy w Jurze Krakowsko- Częstochowskiej, gdzie w jednej z urokliwych małych miejscowości mieliśmy punkt noclegowy.

Następnego dnia urzekł nas Kraków- pięknem zabytków, tłumami turystów z całego świata, atmosferą radości na Starym Rynku. Z żalem żegnaliśmy się ze Smokiem Wawelskim, udając się do Sanktuarium w Łagiewnikach. Jest to współczesna, monumentalna budowla, dumnie wznosząca się na wzgórzu.

Trzeci dzień naszego podróżowania rozpoczęliśmy od zwiedzenia Kalwarii Zebrzydowskiej, skąd udaliśmy się do Wadowic. Tu każdy turysta kieruje swe kroki do domu papieskiego, a później obowiązkowo objada się słynną kremówką.

Jeszcze ostatnie spojrzenie na rynek i pomnik Jana Pawła II i ze wspomnieniami, i pamiątkami ruszamy w podróż powrotną.

Niejeden uczestnik wycieczki obiecał sobie, że powróci w te miejsca jeszcze raz.